De Ommetjes van Erik Scherder

van totaal € 500 (11%)
0 m afgelegd
Mijn doel 610 km | bereikt 0%

Het "Ommetje" van Erik Scherder is een sponsorloop voor de hersenstichting geworden gedurende 2021.

Medisch gezien, heb gelukkig nog niet te maken met de Hersenstichting. Maar ivm de app, Ommetje van Erik Scherder,heb ik  de hersenstichting gekozen voor donaties.

Iets over mijzelf; Ben 70+ en  8 jaar geleden een hartinfarct gehad en 3 stands intussen. januari 2020 gestopt met post rondbrengen. in Februari een leuke vrijwilligers baan aan het zoeken, want ik moet toch wel structuur in mijn leven hebben. Maar toen kwam corona, zomer en herfst kon ik me nog wel vermaken maar vanaf november ben ik veel gaan wandelen.

Ging de km's  bijhouden en kwam op het idee om virtueel het Pieterpad te gaan lopen.

Per 1 jan. 2021 alle dagen keurig bijgehouden en per 24 januari 2021 kwam ik in aanraking met "Ommetje". Toen werd het nog leuker en werd ik steeds gemotiveerder. 20 minuten werden 1 uur of 2 uur wandelen.

Zaterdag 27 maart ben ik in Pieterburen gearriveerd. 504 km gelopen in 70 dagen. Was in Maastricht gestart.   Helaas stond er niemand met gladiolen of duizendschoon!. de avond4daagse bloemen.

Toen dacht ik;

lopen is leuk en gezond,

lopen met een doel is leuker

maar lopen voor "een goed doel" is nog leuker.

Ben dus nu deze pagina gestart zodat ieder vrijwillig, via mijn Sponsorloop 2021, voor de hersenstichting kan doneren en het motiveert mij ook natuurlijk!

28 maart  ook virtueel dus, begonnen aan de LF Kustroute.

Vertrek Cadzand Bad - aankomst Bad Nieuweschans ??? ; 610 km

Daar de zomer er ook aankomt en er ook gefietst moet worden, zal ik er wel langer over doen dan over het Pieterpad - maar het is dan ook geen wedstrijd om binnen een bepaalde tijd de afstand te lopen. Ben intussen trouwens al bijna in Burgh Haamstede   aangekomen!

Via het blog wil ik jullie, per week,  op de hoogte houden van mijn gelopen km's. Met foto's wat ik zoal zie onderweg, hoofdzakelijk in Etten-Leur  en wat er te zien zou zijn langs de LF route!

Foto's op het blog, tussen het schrijven door lukken mij niet goed, dus komen alle foto's voorbij boven in het blog

LF Kustroute, heb ik 3 jaar geleden voor een groot gedeelte met een vriendin gefietst. 2 jaar terug rondje Zeeland met haar gefiets. Gelukkig hebben we de foto's nog!

Wens me maar succes.... Alvast dank voor jullie donaties

Anjo

Breng deze pagina extra onder de aandacht met een gave poster. Je kunt zelf de tekst bepalen en de poster vervolgens printen en overal ophangen. Iedereen kan een poster maken van deze pagina, dus ook vrienden, familie, collega's, de mensen uit je sportteam of klasgenoten. Hang de poster op in de supermarkt, bij winkels achter het raam, bij bedrijven of op school. Als je het vriendelijk vraagt en uitlegt waarvoor het is, dan is het ophangen van een poster vaak geen probleem.

€ 25 06-04-2021 | 12:45 Om die lieve Anjo, én om de Hersenstichting!
€ 10 05-04-2021 | 19:10
€ 9,60 29-03-2021 | 17:53
€ 15 29-03-2021 | 16:40

LF Kustroute verslag 2

13-04-2021 | 20:12 Wandelweek 2 5 t/m 11 april totaal 50 km gelopen 5 april; lekker binnen gezeten 6 april; gokje gewaagd tussen de buien door - en dus ook ook tussen de sneeuwvlokken door. Voelde goed. Was niet koud en stiekum toch 6.1/2 km gelopen. In de wijk De Streek in Etten-Leur is heel Brabant vertegenwoordigd; De Meierij van 's-Hertogenbosch - Het Markiezaat van Bergen op Zoom en De Baronie van Breda - De Langstraat - De Biesbosch etc... 7 april; even naar de markt, sliptongetjes halen, maar leer nu dat je tussen maart en mei geen sliptong moet kopen; te veel kuit.......via extra ommetje naar huis - 5 km Laat in de middag nog rondje van 7 km gemaakt - op de Concordialaan, bij de sportvelden,  zie ik nu de Punaise Rotonde!( zie foto) onderstaand stukje is uit de krant; ETTEN-LEUR - Is het een heliplatform? Een kogelstootring? Een verkeersplein voor kinderen misschien? Openbaar dartbord? Rotonde voor fietsers? Curlingbaan voor de NK kampioenschappen bij Achilles? Graancirkel? Poeh, nee hoor, het is gewoon een punaise-rotonde!                                                                                                                          Het is de bedoeling dat het verkeer hier langzamer gaat rijden; dit ivm het oversteken van de kinderen naar het sportpark! - moeten ze wel een bordje met tekst en uitleg bij zetten!  8 april; zou demo E- bike uit gaan testen maar kan helaas niet doorgaan, dus wandelschoenen weer maar aan.( dat zijn dus gewone ballerina's - foto - - kan ik op naar Rome.... al zou dat wel te ver zijn voor dit soort schoenen, maar tot 12 km lukt het aardig.....) net nieuwe gekocht - Richting de Praxis, Lage Vaartkant - 7Huizenweg, Potttenbakkerstraat  links af Lange Brugstraat - Korte Brugstraat De Korenmolen) - W. Berthoutlaan - Statenlaan en linksaf naar De Grient - 10 km - dat schiet lekker op zo Omschrijving incomplete Korenmolen van Leur (foto) De incomplete molen bestaat uit de ronde conisch gemetselde bakstenen romp. De uit zes bouwlagen bestaande romp is ter hoogte van de voormalige kapzolder voorzien van een betonvloer met een luik. In de romp zijn op meerdere plaatsen secundair gebruikte onderdelen aanwezig. Dit betreft onder meer middendelen van houten molenroeden, onderdelen van een standerdmolen en onderdelen van een achtkant. Voorts zijn op meerdere plaatsen restanten van het gaande werk aanwezig. De incomplete molen is op het noordnoordoosten ter hoogte van de onderste drie zolders voorzien van een uitwendige stalen vluchttrap. Deze vluchttrap valt buiten de werking van de Monumentenwet. Meer info is te vinden op de site van Rijksmonumenten.nl 9 april - Heerlijk wandelweer - tegen 11.00 uur vertrokken - maar nu via de Spoorlaan- Liesbosweg naar de 7 Huizenweg - Pottenbakkerstraat -               De Fietser aan de Pottenbakkerstraat. Een artistiek vormgegeven wielrenner van kunstenaar Thijmen Smit. Het is om meerdere redenen een uniek kunstwerk. Vanwege z'n lengte (300 meter) en omdat het regelmatig van gedaante verandert. Op gezette tijden wordt de fietser namelijk aangekleed in thema's als carnaval, Pasen, Koningsdag en Kerst. Maar nu rechtdoor Donkerstraat en op naar de Turfvaart - 2de foto met op de voorgrond "De Zaaier" van Van Gogh uitgebeeld door Martin Wijngaards. Daarna via Sanderbanker weer naar huis ( foto's boven) 10 april - thuis poetsdag! 11 april - 11 km  via de Parallelweg en Nijverheidsweg naar het Westelijke punt van Het Bolwerk gelopen, daarna over het Bolwerk helemaal naar het eind punt. Via dit viaduct kun je dan r.a. weer naar  Rijsbergen, maar ik ga l.a.. en via het centrum weer naar De Grient Maar wat zouden we op de LF Kustroute geweest zijn en wat zouden we gezien hebben, Vanuit Breezand steken we het Veerse Meer over en na een klein stukje kust van Noord Beveland ligt de Oosterscheldekering voor ons - onderweg passeren we Neeltje Jans (het werkeiland van de Deltawerken - momenteel informatie centrum en attraktiepark over de Deltawerken) Even verderop lopen we over de Roggeplaat, waarna we op Schouwen Duiveland aankomen, onze bestemming is Burg Haamstede Vanaf Cadzand hebben we er nu 79 km opzitten.