anjo willegers

De Ommetjes van Erik Scherder

Het "Ommetje" van Erik Scherder is een sponsorloop voor de hersenstichting geworden gedurende 2021.

Medisch gezien, heb gelukkig nog niet te maken met de Hersenstichting. Maar ivm de app, Ommetje van Erik Scherder,heb ik  de hersenstichting gekozen voor donaties.

Iets over mijzelf; Ben 70+ en  8 jaar geleden een hartinfarct gehad en 3 stands intussen. januari 2020 gestopt met post rondbrengen. in Februari een leuke vrijwilligers baan aan het zoeken, want ik moet toch wel structuur in mijn leven hebben. Maar toen kwam corona, zomer en herfst kon ik me nog wel vermaken maar vanaf november ben ik veel gaan wandelen.

Ging de km's  bijhouden en kwam op het idee om virtueel het Pieterpad te gaan lopen.

Per 1 jan. 2021 alle dagen keurig bijgehouden en per 24 januari 2021 kwam ik in aanraking met "Ommetje". Toen werd het nog leuker en werd ik steeds gemotiveerder. 20 minuten werden 1 uur of 2 uur wandelen.

Zaterdag 27 maart ben ik in Pieterburen gearriveerd. 504 km gelopen in 70 dagen. Was in Maastricht gestart.   Helaas stond er niemand met gladiolen of duizendschoon!. de avond4daagse bloemen.

Toen dacht ik;

lopen is leuk en gezond,

lopen met een doel is leuker

maar lopen voor "een goed doel" is nog leuker.

Ben dus nu deze pagina gestart zodat ieder vrijwillig, via mijn Sponsorloop 2021, voor de hersenstichting kan doneren en het motiveert mij ook natuurlijk!

28 maart  ook virtueel dus, begonnen aan de LF Kustroute.

Vertrek Cadzand Bad - aankomst Bad Nieuweschans ??? ; 610 km

Nu  blijkt 29 juli; 621 km gelopen

Daar de zomer er ook aankomt en er ook gefietst moet worden, zal ik er wel langer over doen dan over het Pieterpad - maar het is dan ook geen wedstrijd om binnen een bepaalde tijd de afstand te lopen. Ben intussen trouwens al bijna in Burgh Haamstede   aangekomen!

Via het blog wil ik jullie, per week,  op de hoogte houden van mijn gelopen km's.

Met foto's wat ik zoal zie onderweg, hoofdzakelijk in Etten-Leur  en wat er te zien zou zijn langs de LF route!

LF Kustroute, heb ik 3 jaar geleden voor een groot gedeelte met een vriendin gefietst. 2 jaar terug rondje Zeeland met haar gefiets en 8 jaar terug de Friese 11 stedentocht met zoon. Gelukkig hebben we de foto's nog!

Wens me maar succes.... Alvast dank voor jullie donaties

Anjo

Judith

20-08-2021

19-08-2021

18-08-2021

Prestaties

Totaal afgelegd 622 km (102%). Mijn doel afstand: 610 km.