Onderzoek om hersentumoren geneesbaar te krijgen

Dit is de actie van Charles La Haye
van totaal € 280.000 (7%)

Mijn naam is Charles La Haye, 45 jaar.

In november 2017 is er bij mij een hersentumor geconstateerd. Bijna 2 jaar onderweg, geopereerd, 28 bestralingen gehad in het Holland PTC (Delft) en nu bij chemokuur nummer 8, nog 4 kuren te gaan!

Ondanks neurochirurgie, chemotherapie en bestraling is de prognose van de meeste hersentumoren nog steeds erg slecht. De helft van de patiënten met de meest voorkomende hersentumor, een glioblastoom, is na iets meer dan een jaar niet meer in leven. Er is dus dringend behoefte aan nieuwe therapieën.Dit heeft te maken met de bloed-hersenbarrière. Dit is in normale omstandigheden erg gunstig want er kunnen zo moeilijker giftige stoffen de hersenen in komen, maar in het geval van hersentumoren is dit juist ongunstig. Chemotherapieën kunnen namelijk hierdoor de tumor moeilijk bereiken.

Neurochirurg Dr Broekman (HaaglandenMedischCentrum) wil onderzoeken of er een manier is om de bloed-hersenbarrière te omzeilen en lokaal de tumor te behandelen.

Steun ons onderzoek om een oplossing te vinden om hersentumoren voor altijd te genezen!

In april 2019 is onze stichting opgericht om in samenwerking met de hersenstichting geld in te zamelen om dit onderzoek te kunnen finacieren.

Steun ons en doneer op deze actiepagina van de hersenstichting of op www.sterkenpositief.nl

Dank voor uw steun!

Met vriendelijke groet, Charles La Haye

Bekijk alle donateurs