Jeffrey Suijkerbuijk

MIND OVER MUSCLE

DIT JAAR GA IK 6 EXTREME UITDAGINGEN AAN DIE ENORM UITEENLOPEN OP SPORTIEF GEBIED

1. EK HYROX
  2. DUCATI CLUB RACE
  3. BEKLIMMEN BERG
  4. SCHOTS EILAND DOORKRUISEN
  5. BODYBUILDING WEDSTRIJD
  6. 42KM MARATHON AMSTERDAM

Operatie Mind over Muscle is een initiatief die ik start voor de hersenstichting.

Mentale gezondheid is een groot maatschappelijk probleem.

Maar liefst bijna 2 miljoen Nederlanders kampen op dit moment met mentale problemen.

Corona heeft hier de afgelopen jaren nog eens een grote bijdrage aan geleverd.

Denk aan stress van werk.

Het niet zeker zijn van je baan oftewel inkomen.

Relatiestress en/of huiselijk geweld door het continu op elkaars lip te zetten.

Studiestress voor scholieren of werknemers die op achterstand raken door onvoldoende onderwijs of onderwijs die onder de maat is.

We kunnen nog wel even doorgaan.

Deze vormen van stress kunnen zich uiten in angst / paniekaanvallen, psychoses en zware depressies.

Waarom dan deze actie en waarom koppelen aan mentale gezondheid ?

In mijn rol als coach word ik dagelijks geconfronteerd met cliënten die struggelen met serieuze mentale problemen.

Mensen met een negatief zelfbeeld, langdurige blessures of een slechte toekomstvisie zijn enkele voorbeelden die bij mij de rondes gaan.

Deze mensen hebben bij mij aangeklopt voor coaching omdat ze tegelijkertijd lichamelijk een transformatie willen doormaken. Alles van het willen verliezen van een aantal kilo’s voor de bruiloft tot aan het meedoen op het hoogste niveau van de sport die ze op dat moment beoefenen.

MAAR.. je zal begrijpen

Zonder gezonde geest geen lichamelijke gezondheid.

MAAR WAT DOET DIT LICHAMELIJK DAN MET IEMAND?

Het resulteert in oa verhoogde cortisol, adrenaline en histamine die samen verantwoordelijke zijn voor een groot aantal klachten als verhoogde bloeddruk en hartslag, hoofdpijn, darmklachten, angstig of veel piekeren , slecht herstel, zweten. En dat zijn nog maar een paar van de vele klachten die hier bij optreden.

Vandaar Mind over Muscle.

SAMEN STAAN WE STERK VOOR MENTALE GEZONDHEID 💪🏻

03-11-2022