Josephus P Klerx

Obstakels overwinnen

Hoe een leuk en grappig idee kan uitmonden tot iets serieus en betekenisvol.

Mijn naam is Roy Klerx, ik ben de oprichter en trainer van the Playcourt te Drunen. Samen met een klein groepje (Ardjoena, Joos, Stefan en Roy) A.K.A. de mobiele brigade gaan wij meedoen aan de 13KM strong Viking run (water editie) op 19 juni. Dit doen we om de wens van een van mijn groepsgenoten in vervulling te brengen. Hij (Stefan de Vaan) heeft op zijn zesde in 2003 een hersenstaminfarct gehad. Door zijn infarct heeft hij geleerd dat opgeven absoluut geen optie is. Zijn leven is van de ene op de andere dag veranderd. Hij was een normale kleuter die lekker buiten kon spelen en rond kon rennen/lopen naar iemand die voor zijn leven moest vechten. Zo kon hij alleen nog zijn ogen bewegen, maar door het doorzetten van Stefan en zijn ouders kwam er weer een stijgende lijn. Hij kon na een aantal dagen zijn vingers weer bewegen en even later kon hij zijn onderarm bewegen. Dit ging zo door tot aan het zelfstandig korte afstanden kunnen lopen. Deze progressie is alleen niet uit de lucht komen vallen, Stefan moest 5 keer per week fysiotherapie volgen, elke dag fietsen, rondjes lopen, zwemmen en paardrijden om zijn balans en conditie te vergroten.

Nu 19 jaar later had Stefan het idee om mee te doen aan de strong viking run. De reden waarom hij dit wil doen is om zijn grenzen te verleggen en aan iedereen te laten zien dat zijn beperking hem niet moet beperken, wat ter gelijke tijd ook zijn levens motto is. Voor de strong viking run hebben wij een skelter aangepast zodat Stefan niet de hele run hoeft te lopen, omdat dit niet mogelijk is. Zo kan hij tussen de obstakels uitrusten. Daarnaast hebben we ook het idee dat we de strong viking willen lopen met een doel. Zo kwamen wij op het idee om voor de hersenstichting een doneer actie op te zetten. Op deze manier kunnen meer mensen die een niet aangeboren hersenletsel hebben gehad geholpen worden.

Totaal opgehaald bedrag: € 1.720

Een blogbericht geplaatst

Toon meer

Jouw impact

Dankzij jouw toewijding zorg je ervoor dat we dit kunnen verwezenlijken..

Hersenaandoeningen voorkomen

Een gezonde leefstijl kan het risico op een hersenaandoening verkleinen en de gevolgen van veroudering en hersenziektes uitstellen. Daarom zet de Hersenstichting in op gedrag dat de hersengezondheid ten goede komt. Van slaap tot voeding en beweging.

Hersenaandoeningen beter behandelen

De Hersenstichting maakt door financiering en nauwe samenwerkingen belangrijke onderzoeken en innovaties mogelijk. Zo kunnen er meer behandelingen komen die hersenaandoeningen genezen, stoppen, vertragen of de kwaliteit van leven van mensen verbeteren.

Mensen met hersenaandoening helpen meedoen in de maatschappij

Iedereen met een hersenaandoening verdient een kans om het beste uit zijn leven te halen. Daarom werken wij aan een aangepast aanbod voor werk, bewegen en vrije tijd zodat mensen daadwerkelijk mee kunnen doen