Miriam Visser

Rennen voor papa en Bea

( Lid van team: Rennen voor Beatrijs )

Op 16 oktober loop ik de TCS Marathon van Amsterdam. Het zal een bijzondere editie worden omdat ik geld op wil halen voor de Hersenstichting. Dit goede doel raakt me persoonlijk en geeft me daarom enorm veel motivatie om mijn eerste marathonfinish te behalen. Maar ik heb jullie hulp ook hard nodig!

Beatrijs liep iets minder dan een jaar geleden haar eerste halve marathon. Op en top fit, aangemoedigd door vrienden en familie haalde ze de eindstreep. Twee weken later werd zij slachtoffer van een ernstig ongeluk, toen zij ’s nachts van achteren aangereden werd door een auto. Met massief hersenletsel werd zij door de automobilist alleen achtergelaten op het asfalt, die na het ongeluk doorreed. Tot op de dag van vandaag is ze aan het revalideren en ligt het startbewijs van de marathon op haar ziekenhuiskamer. Zij was een geliefd lid van Nereus, en vele vrienden en leden zullen een halve marathon lopen voor Bea. Ik doe daar graag aan mee!

Maar er is voor mij nog iemand die een halve marathon verdiend. Toen mijn vader in 2016 plots een ernstig herseninfarct kreeg raakte hij hierbij halfzijdig verlamd, moest zijn geliefde beroep als organist opgeven en werd afhankelijk van de hulp van familie en omgeving. Het kost hem misschien wel net zo veel energie als het lopen van een halve marathon om elke dag alle hordes te trotseren om te kunnen functioneren.

Ons brein is geweldig, maar als het schade oploopt beseffen we ons pas hoeveel we het nodig hebben. 1 op de 10 mensen krijgt te maken met hersenletsel en helaas weten we er nog zo weinig over. De Hersenstichting zet zich in om onderzoek te doen naar hersenletsel en het verbeteren van de klachten van mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH). Om hier bij stil te staan én nieuwe onderzoeken naar NAH te financieren kunnen we alle hulp gebruiken. Daarom loop ik op 16 oktober een HELE marathon, een halve voor Papa en een halve voor Bea.

Steun je mij en de hersenstichting? Doneer dan via de knop op deze pagina, delen mag. Alvast heel erg bedankt!

Hannah

17-10-2022