Stella Laumans

"Stella Wandelt" voor niet zichtbare gevolgen van NAH

Vanwege de huidige corona-crisis en de daarbij behorende richtlijnen van de regering en het RIVM, heb ik besloten om mijn wandeling uit te stellen tot 4 augustus 2020 zodat ik mijn actie voor de Hersenstichting alsnog kan afronden.

Op 10 november 2018 werd ik met neurologische klachten (ernstige duizeligheid en gevoelloosheid over de gehele linkerkant van mijn lichaam) opgenomen in een ziekenhuis in Parijs waar ik op dat moment genoot van een korte vakantie. De MRI toonde een cavernoom in de hersenstam aan dat was gaan lekken. Een opname van 4 dagen op de medium-care aldaar volgde. Na thuiskomst startte een lange periode van herstel, van onzeker zijn (doet alles het nog), veel vragen (hoeveel progressie kan ik maken, kan ik mijn dagelijkse dingen oppakken, kom ik weer aan het werk), maar vooral een periode van revalideren, aanvaarden, en leren omgaan met de niet zichtbare gevolgen van hersenletsel. Nu een jaar later ervaar ik naast dankbaarheid dat het relatief goed met mij gaat ook nog steeds gevolgen in mijn belastbaarheid en energie. Dat zorgt soms voor onbegrip en ongemakkelijke situaties. Mijn persoonlijke verhaal ligt ten grondslag aan het feit dat ik in actie wil komen om donaties te werven voor de Hersenstichting. Doel is om op deze manier mijn aandeel te leveren naar meer kennis van- en onderzoek naar de niet zichtbare gevolgen van NAH. Op 24 april 2020 start ik met een wandeling van 200 km in negen dagen, van St. Jacobiparochie ( Frl) naar Deventer. Deze wandeling maakt onderdeel uit van de aanlooproute, de Jacobsweg, naar Santiago de Compostela. Ik wil iedereen uitnodigen om mijn voorbereidingen en de tocht vanaf nu te volgen via mijn blog op https://stellawandelt.com/ ook zal ik regelmatig foto's delen op facebook en instagram. En uiteraard wil ik iedereen vragen mij de steunen via de actieknop op deze pagina.

Streefbedrag: € 2.000
Start wandeling