Elfstedentocht wandelen voor rust in de kop

Dit is de actie van Tietsje van Gelder - Bijlstra

( Lid van team: Pink ladies )

Actie is afgesloten Je kunt niet meer doneren
van totaal € 1.035 (122%)

De elfstedentocht ga ik sowieso wandelen, samen met Geesiena ten Hoeve.

Dit wordt de eerste keer om de tocht der tochten te wandelen. In de week van hemelvaart 'sil it heve'.

Het lijkt me een strak plan om daar een goed doel aan te verbinden. Na even nagedacht te hebben, kwam ik op het idee om de hersenstichting te kiezen als goed doel.

Mijn broer is een aantal jaren geleden geopereerd aan een hersentumor. Hij heeft nog dagelijks hinder van de gevolgen. Het laatste stukje herstel wat maakte wie hij was, komt niet (meer) en hij is gevoelig voor prikkels. Mijn moeder had een vorm van dementie, waardoor ze niet meer de vrouw en moeder was die iedereen kende. Dit is mijn motivatie.

Er zijn legio mensen die een verhaal en ervaring hebben. Ik vind het belangrijk dat er nog meer onderzoek gedaan wordt naar de werking van hersenen en dat er mogelijkheden komen voor mensen met een aandoening in de hersenen.

Het heeft een grote impact op de betrokkene en de mensen in de omgeving als je geconfronteerd wordt met een aandoening of letsel in de hersenen. Je leven staat letterlijk op zijn kop. De periode van revalideren (en hopelijk) herstellen gaat met vallen en opstaan. Alles wat zo vanzelfsprekend leek, gaat niet meer zonder er bij na te (moeten) denken.

We wandelen vijf dagen en hopen dat we tijdens die vijf dagen een stukje meer bekendheid geven aan de hersenstichting en na de finish een mooie financiële bijdrage bij elkaar hebben gekuierd.

Alvast bedankt voor de steun en aanmoedigingen die iedereen ons geeft.

Foto: www.2wild.nl

Bekijk alle donateurs
€ 25 23-06-2019 | 21:15
€ 10 09-06-2019 | 17:12
€ 10 07-06-2019 | 10:31
€ 10 28-05-2019 | 10:15
€ 20,70 26-05-2019 | 19:10 Succes met de 11 stedentocht!

Afgesloten

04-08-2019 | 00:00  We hebben de elfstedentocht inmiddels al een poos achter de rug. De allerlaatste donatie is ontvangen. De teller is gestopt op het geweldige bedrag van maar liefst 2495 euro !! Voor degenen die nog (meer) willen nagenieten: bij de wandeldagen van de elfstedentocht zijn meer foto's toegevoegd en een link naar de route (in strava) waar je ook de precieze plekken kunt zien waar de foto's zijn gemaakt. Iedereen nogmaals bedankt voor de geweldige steun !