Wilfred Janssen

Het kan iedereen overkomen

In september 2020 heb ik uit het niets 2 x een herseninfarct gehad. Dit heeft mijn leven en van mijn familie volledig op zijn kop gezet. Er is niet echt een oorzaak aan te wijzen, dus ik heb "pech" gehad. Het kan dus iedereen schijnbaar treffen ook als je zoals ik redelijk gezond leefde. Voor mij is het nu dus te laat maar met meer onderzoek is het in de toekomst mischien wel mogelijk om er voor te kunnen zorgen dat het jou niet overkomt. Dus steun mijn actie voor meer geld voor onderzoek naar onze hersenen. Ik ga mijn best doen om de streefafstand te halen, dit zal dus gemiddeld 100 dagen zijn van 5 km per dag. Wandelen is altijd al mijn hobby geweest maar helaas lukt het me niet meer om afstanden van 20 tot 25 km te lopen. Dus de 500km is een mooie uitdaging tot en met September 2022. Iedereen al vast bedankt voor de steun en support, Zeker ook namens de Hersenstichting.

Ik zal wekelijks een blog op de site gaan plaatsen. Daar komt uiteraard de stand van de actie aan de orde. Maar de actie heeft ook een looptijd van iets meer als 8 maanden. Dat is namelijk de tijd die er nodig is geweest vanaf mijn eerste ziekenhuis opname tot aan de laatste revalidatie week in het ziekenhuis. Zo wil ik proberen om het een beetje duidelijk te maken wat een herseninfarct betekend voor je leven. Het meeste leed is vaak niet zichtbaar zo vanaf de buitenkant. Maar voor jezelf en voor je familie heeft het een enorme inpact. Dit kan ik nog doen omdat mijn vrouw Emmaique voor mij een dagboek heeft bijgehouden. Verder hebben we alle informatie en verslagen van het ziekenhuis en aan de hand daarvan ga ik die wekelijkse blog schrijven. Met de hulpmiddelen zoals het gebruiken van de dicteermogelijkheden die je tegenwoordig hebt om teksten te schrijven zou het moeten lukken om dit wekelijks te doen. Ik hoop dat mijn blogs er voor zorgen dat het voor buitenstaanders wat duidelijker wordt wat een herseninfarct precies in houd. Want in mijn geval is er zo op het oog aan de buitenkant niks te zien. En voor medeslachtoffers zal het ongetwijfeld een bron van herkenning zijn die ze misschien ook kunnen gebruiken om het aan hun omgeving duidelijker uit te kunnen leggen wat er nu precies aan de hand is.

Groetjes Wilfred Janssen

ps  wilt u mij op een of andere manier sponsoren als ondernemer, bedrijf of vereniging dan kunt u contact op nemen via: wilfredj36@hotmail.com

Monique

03-09-2022

28-08-2022

astrid

28-08-2022

€ 250 opgehaald

€ 500 opgehaald

€ 1.000 opgehaald

Eerste donatie ontvangen

10 donaties ontvangen

25 donaties ontvangen

50 donaties ontvangen

Een blogbericht geplaatst

Toon meer

Prestaties

Totaal afgelegd 501 km (100%). Mijn doel afstand: 500 km.

HersenVrienden