Jeroen@Festo - elk jaar moet je minimaal één belachelijk idee hebben

Help Jeroen mee om de 10km (CPC) binnen de tijdslimiet te volbrengen

Gelukkig wordt er in Nederland heel veel gedaan om meer duidelijkheid te geven over de gevolgen van een hersenaandoening en dat is nodig omdat 1 op de 4 mensen in Nederland een hersenaandoening heeft en als het je overkomt je wereld compleet op zijn kop staat.

Het is goed om niet elke dag stil te staan bij wat je allemaal voor ellende kan overkomen. Daarom steunen wij met deze actie de hersenstichting en ook steunen wij Jeroen, om te zorgen dat hij tijdens de CPC op 10 maart 2019 de 10km loopt binnen de gestelde tijdslimiet.

Hieronder beschrijft Jeroen wat hem is overkomen en wat zijn motivatie is om de CPC te lopen voor de hersenstichting.

Ik (Jeroen) ben nog steeds herstellende van mijn hersenbloeding van 5 juni vorig jaar. Het is één groot avontuur om in de revalidatie wereld om te ontdekken wat er allemaal nog mogelijk is en dat is mijn geval gelukkig veel. Één van mijn doelen voor 2019: de 10 km hardlopen tijdens de CPC loop in Den Haag op 10 maart 2019, zoals ik dat in 2018 ook met een aantal Festo collega's heb gedaan (een aantal zelfs de halve marathon).  Dat is een belachelijk doel, vonden ook mijn therapeuten, die mij na mijn hersenbloeding hebben geholpen om weer te leren lopen. En medisch gezien hebben ze best een punt, aangezien mijn linkerbeen gevoelloos is en de spieren in dit been`verkrampen.

Bij Rijndam Revalidatie waren ze wel direct overtuigd dat ze het niet uit mijn hoofd konden praten, want dat weten ze nog van de rolstoel die ik tot ijscokar ombouwde. Omdat het realiseren van dit doel in mijn eentje kansloos  is heb ik het wel uit moeten leggen: Met het revalideren ga ik elke dag tot de grens van wat ik kan om het weer te leren kunnen. Met het weer leren hardlopen is dat niet anders, Maar ik ben realistisch genoeg om te zien dat er een kans is, dat 't niet gaat lukken.

Waarom dan toch zo'n groot doel? Omdat alles samenkomt in dit doel, nl. lopen, gevoel, zien, tast, belastbaarheid en begrenzing. Alle aspecten oefen ik afzonderlijk, bij verschillende therapieën. Maar uiteindelijk werkt iedereen, met mij, aan dit belachelijke doel. De finish halen binnen de gestelde 80 minuten is dan ook nog lang niet in zicht, maar we weten allemaal  wel waar we naar toe werken en realiseren in de tussentijd zoveel kleine stapjes op weg naar het einddoel. We gaan ervoor!

Teamleden

agnes