Pink ladies

Als je Elfstedentocht wandelen in je hoofd hebt.
Team is afgesloten Je kunt niet meer doneren
van totaal € 2.070 (120%)

De elfstedentocht gaan we (Tietsje van Gelder-Bijlstra en Geesiena ten Hoeve) sowieso wandelen. Dit wordt de eerste keer om de tocht der tochten te wandelen. In de week van hemelvaart 'sil it heve'.

Het leek me een strak plan om daar een goed doel aan te verbinden. Na even nagedacht te hebben, kwam ik op het idee om de hersenstichting te kiezen als goed doel. Eerst een 'alleen' actie op touw gezet, maar gelukkig zijn we nu een echt team !

De naam van het team was eenvoudig bedacht: tijdens onze wandeltochten is roze wel een veelvoorkomende kleur. Hetzij in de kleding, hetzij in de schoenen. De bijnaam 'Pink ladies' werd al enige malen genoemd door mede-wandelaars . Hopelijk helpt het ook om onze actiepagina te vinden en op die manier (nog) meer aandacht te vragen voor de hersenstichting.

Als je mensen vraagt: "Wil jij mij ook sponsoren", dan zijn de meeste mensen eerst wat afwachtend. Als uitgelegd wordt dat we de elfstedentocht gaan wandelen 'voor de hersenstichting', dan gaat het gesprek meestal een andere kant op. Vooral als dan de uitleg komt dat de hersenstichting voor heel veel doelgroepen is, dan zijn de meeste mensen wel meer geneigd om er in ieder geval 'naar te kijken'. Meestal is het het snelste om mensen 'even' het directe linkje naar de actiepagina te sturen.

Er zijn legio mensen die een verhaal en ervaring hebben. Zelf, of uit de directe omgeving. Wij vinden het belangrijk dat er nog meer onderzoek gedaan wordt naar de werking van hersenen en dat er mogelijkheden komen voor mensen met een aandoening in de hersenen.

Het heeft een grote impact op de betrokkene en de mensen in de omgeving als je geconfronteerd wordt met een aandoening of letsel in de hersenen. Je leven staat letterlijk op zijn kop.

De periode van revalideren (en hopelijk) herstellen gaat met vallen en opstaan. Alles wat zo vanzelfsprekend leek, gaat niet meer zonder er bij na te (moeten) denken.

We wandelen vijf dagen en hopen dat we tijdens die vijf dagen een stukje meer bekendheid geven aan de hersenstichting en na de finish een mooie financiële bijdrage bij elkaar hebben gekuierd. Alvast bedankt voor de steun en aanmoedigingen die iedereen ons geeft.

Foto's : Doede Pieter Westra en
           Wilpster Dauwtrappers

€ 25 29-07-2019 | 10:58 Ik mocht tijdens de 11 steden wandeltocht in het MFC in Stavoren spelen alwaar i werd aangesproken door de dames Pink ladies, en beel dat Tietsje een oud collega van mij was in de zorg. et z'n drietjes op de foto, en heb beloofd te doneren voor dit o zo belangrijke doel. Succes met de actie !! Groetjes Adri de Boer
€ 20 25-06-2019 | 08:48
€ 25 23-06-2019 | 21:15
€ 10 09-06-2019 | 17:12
€ 15 08-06-2019 | 13:21

Afgesloten

04-08-2019 | 00:00 We hebben de elfstedentocht inmiddels al een poos achter de rug. De allerlaatste donatie is ontvangen. De teller is gestopt op het geweldige bedrag van maar liefst 2495 euro !! Voor degenen die nog (meer) willen nagenieten: bij de wandeldagen van de elfstedentocht zijn meer foto's toegevoegd en een link naar de route (in strava) waar je ook de precieze plekken kunt zien waar de foto's zijn gemaakt. Iedereen nogmaals bedankt voor de geweldige steun !