De motor rit naar Zuid Frankrijk

Dit is de actie van Wouter van Velzen

De dag van mijn ongeluk

van totaal € 2.000 (76%)

In 2011 heb ik door een zwaar motorongeluk Niet-Aangeboren hersenletsel opgelopen en een hoop botbreuken. Van de botbreuk ben ik herstelt maar de NAH blijft mij achtervolgen. Afgelopen september 2018 heb ik de keuze gemaakt om volgende jaar, 2019, de rit van mijn ongeluk te gaan rijden en hier een sponsorrit vaor de Hersenstichting van te maken! Het is een lange rit! ca. 1800km en wil hier ruim een week over doen. Deze reis gaat beginnen ergens eind juli 2019. Voor deze reis heb ik jullie mentale support nodig!! Dit zal een emotionele reis worden. Ik moet voor 2aug op de camping zijn.. Tijdens mijn herstel proces heb ik meegemaakt hoe belangrijk dit is voor je hoofd en hoe voorzichtig je hiermee om moet gaan en met juiste behandelaars/coaches! Ik wil dat hier beter en bewuste moet worden omgegaan in ziekenhuis en dat er meer onderzoek gedaan moet worden naar alle vormen van NAH.

Breng deze actie extra onder de aandacht met een gave poster. Je kunt zelf de tekst bepalen en de poster vervolgens printen en overal ophangen. Iedereen kan een poster maken voor deze actie dus ook vrienden, familie, collega’s, de mensen uit je sportteam of klasgenoten. Hang de poster op in de supermarkt, bij winkels achter het raam, bij bedrijven of op school. Als je het vriendelijk vraagt en uitlegt waarvoor het is dan is het ophangen van een poster vaak geen probleem.

Bekijk alle donateurs
19-01-2019 | 16:00
15-01-2019 | 11:28 MC DAW representative 💪
14-01-2019 | 13:30
09-01-2019 | 18:25 Gewoon om te voorkomen dat ik een knuffel krijg..! :-) Heel veel geluk en succes met je actie..! :-)
07-01-2019 | 17:19 Succes!
Bekijk alle

De week voor het ongeluk

06-01-2019 | 13:23 Op 12 december 2018 ben ik deze actie begonnen. Ondertussen al meer dan 1200,- euro verzamelt voor de hersenstichting! Het nieuwe jaar kan je haast zo niet beter starten! Ik ben hier ook iedereen zeer dankbaar voor!   Ik ga mijn hele verhaal van het ongeluk met jullie delen. ik zal dit in fases doen. Als eerst de week voor het ongeluk. Hoe ik die ervaren heb. Ook wel de reden juist waarom ik weer deze rit wil rijden. Hoe mooi die was. Over een paar weken zal ik het verhalen delen dat mijn moeder heeft geschreven toen ik in het ziekenhuis lag.   Dag 1, dinsdag 26 juli, vanaf thuisfront naar Bullay, Duitsland Eerst lekker uitgeslapen voordat de grote reis naar Embrun gaat beginnen. Rond een uur of 10 ben ik richting Michiel gegaan om te beginnen met onze motortocht... Alle koffers zaten vol en had als verassing voor Michiel een lekker broodje gehaald bij Bakker Bart. We begonnen zonder regenpak maar dat feest was al snel voorbij, na een paar uur mocht het regenpak al aan maar toen ook even een hapje gegeten. Toen we bij Aken reden in Duitsland werd het tijd dat we van de snelweg af gingen.. Het werd te saai maar daarna begon het feest! Eerste gedeelte door de Eiffel. Super mooi gebied maar we wilden de dag niet te laat maken dus hadden we een motorhotel gevonden waar we veilige onze motors konden stallen, Hexenhaus. Daar beloofde we dat we op de rit terug ook daar zouden slapen..  Daar lekker gegeten en toen snel naar bed.    Dag 2, woensdag 27 juli, vanaf Bullay, Duitsland naar Gérardmer, Frankrijk. Na een heerlijke nacht gingen we samen door. We namen ook al snel pauze vandaag om een lekker ijsje te halen maar toen begon het al te regenen dus meteen het regenpak weer aan. Maar het weer hield ons niet tegen, we genoten nog steeds gigantisch veel van het mooie gebied. Vandaag kwamen in wat meer bergachtige gebieden dus meer bochten! Erg slecht weer vandaag!! Veel regen.. Toen we bijna aankwamen bij Gérardmer stonden we eerst op een bergpas opzoek naar een hotel voor de overnachting maar toen wij daar stonden gingen acuut alle lichten uit.. precies op het moment toen wij daar stonden in de regen.. dus daarna maar weer snel doorrijden. Bij Gérardmer was het droog weer het de zon die scheen tegen ons aan! Ook maar even een poging gewaagd om de DB-killer in mijn uitlaat te krijgen maar hij paste niet.. duimen dat ik niet word aangenomen door de politie voor geluidscontrole!! ’s Avonds weer heerlijk een rondje gelopen door de stad en genoten van de mooie omgeving. En daarna gegeten bij het hotel.. daar werden we ook weer verwend en ook genoten van de drankjes! Op naar bed! Dag 3, donderdag 28 juli, Gérardmer, Frankrijk naar Savièse, Zwitserland Deze nacht ook weer heerlijk geslapen en we werden ‘s ochtends weer heerlijk verwend met een goed ontbijt wat erg belangrijk was! Toen de motors weer inpakken… Ik was binnen 5 minuten klaar en toen weer wachten tot dat Michiel zijn tassen vast had gemaakt op zijn motor…☺. Maar ik zorgde zelf ook voor wat vertraging… ik was de sleutel van mijn motor kwijt! Stres!! Kwartier bezig geweest met zoeken en hij bleek nog in het contact van m’n buddyseat te zitten… daarna gauw weg gereden op de motor! Vandaag wat minder bergpassen en weer eens een snelweg gezien! Maar we hadden vandaag wel de eerste bergpas van de route “Routes des grandes Alpes”!! Cormet de Roselend.We hadden vandaag ook leuk de tunnels uitgetest in Zwitserland! De tunnel inrijden, even terugschakelen, snelheid verminderen, nog een keer terugschakelen en dan vol gas rijden en genieten van het mooie geluid wat uit onze motors komt. Rond de middag kwamen we aan bij een goede vriendin van Michiel.. Daar even heerlijk tot rust gekomen.   Dag 4, vrijdag 29 juli, dagje Zwitserland Vandaag een rustdag!! Supermooi weer! Op met de motor naar een meer toe! Even lekker in de zon liggen! Dat hadden wij wel verdient! In de avond gingen we naar de ouders van Michiel.. Daar eerst een rondje gelopen en daarna hadden de ouders van Michiel heerlijk gekookt voor ons ;-) !   Dag 5, zaterdag 30 juli, vanaf  Savièse, Zwitserland naar Bourg-Saint-Maurice, Frankrijk. Weer goed geslapen vannacht! Ondanks de rustdag waren we de avond ervoor toch op tijd ons bed in gegaan! Vandaag ook de Col de L’Iseran gedaan! Een tweetal weken ervoor waren ze daar nog met de Tour de Frans bezig! Dus echt gaaf om daar ook met de motor gereden te hebben! Heerlijke bergpas met heel veel haarspeldbochten… dus we hebben daar goed geleerd hoe we haarspeldbochten moeten maken! Die dag ook perfect weer gehad! Geen regenpak!!! Op de Col de L’liseran stond er een fransman die graag een foto van ons wilde maken en sloot toen speciaal voor de foto de weg af!! Echt prachtige momenten!! Er bestaan ook aardige mensen in Frankrijk! Bij elke col lieten wij een foto van ons maken.. Iedereen deed dat graag voor elkaar! Op de wegen lette de autorijders ook goed op de motorrijders en zij creëerde ook ruimte zodat wij rap konden doorrijden! Uiteindelijk vandaag aangekomen bij Bourg-Saint-Maurice in Frankrijk en hier een mooi hotel gevonden. Eerst weer even door de stad gelopen en een heerlijk koud biertje gedronken met een zon erbij! Er reed wel telkens een man op zijn motor door de stad om goed geluid te maken op zijn V-Max! Mooie motor. Onze motors stonden vandaag op een mooi afgesloten terreintje van het hotel, goed geregeld! In de avond bij het eten was er toevallig weer een leuke serveerster die ons bediende! Na het eten toch nog even een stuk gelopen om te genieten van de omgeving! Daarna weer snel naar bed!   Dag 6, zondag 31 juli, vanaf Bourg-Saint-Maurice, Frankrijk naar Briancon, Frankrijk. Weer uitgerust wakker geworden op deze dag! En ook weer goed ontbeten. Motors weer inpakken en weer gaan in het mooie weer! Het zonnetje scheen al goed! Vandaag een niet te lange dag gemaakt omdat het gewoon echt genieten was overal! Weer de bergpassen op!Col du Telegraph en Col du Galibier Toen wij op de doorgaande weg naar Briancon kwamen was er een behoorlijke file… toen waren we erg blij met de motors! Aangekomen in Briancon hadden we een hotel gevonden in het midden van de stad. Toen wij bij het hotel aankwamen reden er ook 2 dames de parkeerplaats op, een Benelli en een kawa z1000… Even snel de spullen opruimen en daarna snel de stad inlopen om de oude binnenstad van Briancon te bekijken! Leuke winkelstraat in het oude kasteel. Daarna naar het hotel gelopen om daar weer lekker te gaan eten.   Dag 7, maandag 1 augustus, vanaf Briancon, Frankrijk naar Embrun, Frankrijk. Vandaag op naar de eindlocatie! Weer een kort ritje! De zon scheen weer goed! Vandaag gingen we ook van de “Routes des grandes Alpes” af. Col d’Izoard. Dit was de laatste col die we bereden hadden!  Die wil ik ooit nog een keer compleet afrijden. Aangekomen in Embrun snel naar het meer toe en lekker een broodje besteld! Was wel erg warm met ons lerenpak aan… daarna weer terug naar de camping om een plekje te regelen maar er was helaas geen plek nog… dus maar eerst zwembroek aantrekken en weer terug naar het meer lopen! Heerlijk gezwommen en afgekoeld! Daarna had de campingbaas geregeld dat we bij iemand anders voor een avondje mochten logeren met onze 2 kleine tentjes. Voordat het donker werd gingen we snel met de motor naar de Mc Donalds toe voor wat heerlijke hamburgers(5 st). Later zaten Michiel en ik relaxt een biertje te drinken bij de bar van de camping toen kwamen er opeens 2 dames bij ons zitten en zijn we later met hun naar het centrum van Embrun gelopen omdat er een live bandje aan het optreden was. Was erg gezellig en we hadden genoeg gedronken! Daarna weer teruggelopen en afgesproken dat we de volgende dag ook bij hun zouden liggen langs het meer. Toen daarna voor het eerst geslapen in de tent!   Dag 8, dinsdag 2 augustus, Embrun, Frankrijk naar Gab, Frankrijk. Had die nacht weer heerlijk geslapen. Rustig opstaan en lekker genoten van de warme douche! We gingen eerst even tafeltennissen! Is altijd weer leuk! Het plan was om eerst een rondje op de motor te rijden en daarna naar het meer gaan! Alle spullen van mijn motor even in de tent gegooid en daarna weggereden van de camping. Ik werd een week later wakker in het ziekenhuis van Gab en ik kon mij niks herinneren wat er in die tijd “Echt” gebeurd was.   Tot hier is het door mij geschreven en over een paar weken zal het verhaal van mijn moeder volgen.   Graag vraag ik jullie aandacht voor de Hersenstichting! Bij mijn volgende verhaal zal het een stuk duidelijker worden maar je moet het verhaal altijd bij het begin beginnen.